T.C.
TEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ
ÇERKEZKÖY MESLEK YÜKSEKOKULU
YÖNETİM VE ORGANİZASYON BÖLÜMÜ
LOJİSTİK PROGRAMI
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM DEĞERLENDİRME RAPORU
1. Genel Bilgiler
-
Bölüm: Yönetim ve Organizasyon
-
Program Adı: Lojistik
-
Yüksekokul: Çerkezköy Meslek Yüksekokulu
-
Eğitim Yılı: 2024-2025
-
Dönem: Bahar
-
Ders Adı: İşletmede Mesleki Eğitim İşyeri Eğitimi, İşletmede Mesleki Eğitim İşyeri Uygulaması
-
Öğretim Elemanı: Öğr. Gör. Dr. Selin BAHAR, Öğr. Gör. Gökçe KEMAN
2. Katılımcı Öğrenci Bilgileri
-
İşletmede Mesleki Eğitim Alan Öğrenci Sayısı: 7
-
Staj Yapılan İşletme Sayısı: 6
-
Staj Süresi: Bahar dönemi
-
Staj Başlangıç-Bitiş Tarihleri: 17 Şubat 2025 – 4 Haziran 2025
3. İşletmelerin Sektörel Dağılımı
Sektör
|
İşletme Sayısı
|
Öğrenci Sayısı
|
Lojistik ve Taşımacılık
|
2
|
3
|
Üretim ve Sanayi(Lojistik Departmanı)
|
3
|
3
|
Tehlikeli Madde Taşımacılığı
|
1
|
1
|
4. İşyeri Eğitimi Dersi Geri Bildirimleri
-
İşletmelerin %86’sı öğrencilerin işe ilgisi ve işin tanımlanması, sektör hakındaki bilgisi olduğunu belirtmiştir.
-
%85 oranında öğrencilerin meslek etiğini anlama düzeyi, işyeri organizasyonunu kavrama düzeyi olumlu değerlendirilmiştir.
-
İşletmelerin %89’sı öğrencilerin algılama gücü, malzeme, alet ve program tanıma yeteneği, teorik bilgisi olduğunu belirtmiştir
-
%92 oranında öğrencilerin kendini geliştirme isteği etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma, işyeri kurallarına uyma olumlu değerlendirilmiştir
5. İşyeri Uygulaması Dersi Geri Bildirimleri
-
İşletmelerin %87’sı öğrencilerin işe ilgisi merakı ve işin uygulama esaslarını tanımlayabilmesi, teorik ve pratik bilgiyi sentezleyebilme, algılama gücü ve reaksiyon hızı olduğunu belirtmiştir.
-
%90 oranında öğrencilerin sorumluluk duygusu, kendini geliştirme isteği, problem çözebilme yeteneği olumlu değerlendirilmiştir.
-
İşletmelerin %95’sı öğrencilerin yönetici ve grup çalışmasına yatkınlığı, yönetici ve çalışma arkadaşlarıyla iletişimi olduğunu belirtmiştir
-
%87 oranında öğrencilerin zaman yönetimi ve çalışma hızı olumlu değerlendirilmiştir
-
Kurallara ve talimatnamelere uyma ve devam durumu maddelerinde işletmeler öğrencilerin %89 oranında olumlu değerlendirilmiştir.
6. Öğrenci Geri Bildirimleri
-
Öğrencilerin %80’i işletmede mesleki eğitim yerinden memnun olduğunu ifade etmiştir.
-
%75’i mezuniyet sonrası aynı sektörde çalışmayı düşündüğünü belirtmiştir.
-
Sık karşılaşılan öneriler:
-
Daha fazla işletme ile protokol yapılması
-
ERP sistemleriyle daha fazla uygulamalı eğitim
-
Geri bildirimlerde en çok önerilen gelişim alanı: dijital lojistik yazılımları ve ofis programları kullanımında pratiklik.
7. Değerlendirme ve Sonuç
İşletmede Mesleki Eğitim süreci, öğrencilerin iş dünyasına uyum sağlamaları, pratik beceri kazanmaları ve sektörel farkındalık geliştirmeleri açısından olumlu sonuçlar vermiştir. Ancak, dijital beceriler ve raporlama yetkinlikleri gibi konularda uygulamalı destek ihtiyacı tespit edilmiştir.
8. Öneriler
-
Öğrencilere yönelik işletmede mesleki eğitim öncesi hazırlık seminerleri düzenlenmeli
-
İşletmelerle yapılan iş birliği protokolleri güncellenmeli ve çeşitlendirilmeli
-
Staj sürecinde kullanılan değerlendirme formları sadeleştirilmeli ve dijitalleştirilmeli
-
Öğrencilere temel düzeyde ERP eğitimleri verilmeli. 23 / 07 / 2025
Öğr. Gör. Dr. Selin BAHAR
Lojistik Programı Bölüm Başkanı
Öğr. Gör. Gökçe KEMAN
Lojistik Programı Danışmanı